eWUŚ - Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców
Miło nam poinformować, że w naszej Przychodni mogą Państwo w rejestracji potwierdzić swoje prawo do
świadczeń opieki zdrowotnej korzystając z systemu Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień
Świadczeniobiorców - eWUŚ.
Zielony ekran w systemie
eWUŚ oznacza, że Fundusz potwierdza w danym dniu prawo pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej.
Natomiast czerwony ekran oznacza jedynie, że
Fundusz nie może w tym dniu potwierdzić jego uprawnień. Nie oznacza, że pacjent takiego
prawa nie ma!
Jeżeli pacjent wie, że posiada prawo do świadczeń, powinien zostać przyjęty i nie może być odesłany
tylko dlatego, że NFZ nie potwierdził jego uprawnień! W takim przypadku pacjent zostanie poproszony
o dokument potwierdzający uprawnienia (taki, jak dotychczas) lub o złożenie stosownego
oświadczenia.
Jeżeli Świadczeniodawca widzi w systemie eWUŚ czerwony ekran, poinformuje pacjenta, żeby wyjaśnił
kwestię prawidłowości zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego u swojego płatnika
składek – pracodawcy w przypadku osób zatrudnionych lub w ZUS albo KRUS,
gdy jest emerytem lub rencistą, ewentualnie zgłosić się do właściwego Oddziału NFZ w celu
wyjaśnienia. Gdy czerwony ekran w systemie eWUŚ dotyczy członka rodziny osoby ubezpieczonej należy
poinformować, by osoba ta upewniła się, czy została zgłoszona do ubezpieczenia przez głównego
ubezpieczonego. Taka sytuacja dotyczyć może np. studenta, który pracował w czasie wakacji i
nie został ponownie zgłoszony do ubezpieczenia przez swojego rodzica albo dziecka osoby
ubezpieczonej, która zmieniła pracę i nie poinformowała pracodawcy o potrzebie zgłoszenia
członków rodziny do ubezpieczenia.
Dodano: 2012-12-18